خانه دیابت ایران|Diabethome.com

آشنایی با انجمن دیابت آمریکا

0 5,261
aboute-us-diabetes.org

آشنایی با انجمن دیابت آمریکا

دیابت یک بیماری پیچیده و مزمن است که نیازمند درمان پزشکی مستمر می باشد. خود- درمانی بیمار و آموزش و حمایت از وی در این زمینه از اهمیتی حیاتی در جلوگیری از بغرنج شدن و حاد شدن آن و کاشتن از خطرات ناشی از آن برخوردار است. شواهد و قراین مهم و معناداری وجود دارد که این دیدگاه را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهند که دامنه ای از مداخلات می تواند در بهبود نتایج و پیامدهای بیماری دیابت مفید و موثر باشد.

انجمن دیابت آمریکا (ADA’s) طرح و برنامه

انجمن دیابت آمریکا (ADA’s) طراحی و برنامه ریزی شده است برای اهداف مربوط به پرستاران، پزشکان، شاغلان در مجتمع های کلینیکی، محققان، پژوهشگران و دیگر افراد درگیر در دشواریها و مسائل و معضلات مربوط به بیماری دیابت، اهداف کلی درک آن، و ابزارها و وسایلی جهت سنجش و ارزیابی کیفیت درمان. توصیه ها و سفارش های ناظر به استانداردها و معیارهای درمانی به این خاطر طراحی نشده اند که مانع داوریها و احکام پزشکی در حوزه درمان کلینیکی شوند بلکه می بایست در متن و بستر معالجات و درمانهای زیر نظر پزشک و تحت نظارت آزمایشهای دقیق به کار برده و اجراء شوند، همراه با لحاظ کردن و در نظر گرفتن علایق و ترجیحات و دیگر فاکتورهای شخصی فرد بیمار مبتلا به دیابت. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به : مدیریت درمان دیابت نوع 1 و 2.

این سفارش ها و توصیه ها مشتمل اند بر تشخیص، هدایت و کنترل و فعالیتهای درمانگرانه ای که به خوبی شناخته شده و مطرح اند و باور بسیاری بر این است که به طور مطلوبی پیامدهای سلامت و تندرستی افراد مبتلا به دیابت را بهبود می بخشد. همچنین ثابت شده است که بسیاری از این نوع درمانها و معالحات مقرون به صرفه بوده اند. ADA می کوشد ملاکهای درمانی را ارتقاء ببخشد و آنها را روزآمد کند تا این تضمین و اطمینان خاطر را بدهد که پزشکان، برنامه ریزان حوزه سلامت و طرح های درمانی می توانند به آنها تکیه و اعتماد کنند به عنوان بانفوذ ترین و مطرح ترین راهنماهای درمانی حاضر و رایج جهت مداوای بیماران دیابتی. ADA به نحو فعالانه ای درگیر بسط و توسعه استانداردهای مداوای دیابت شده است، و در طول بیش از بیست و پنج سال اخیر راهنماها و اسناد و مدارک مربوط بدان را آماده نموده است.

توصیه های عملی کلینیکی ADA به عنوان منابع مهمی برای درمانگران حرفه ای که با مبتلایان به دیابت سر و کار دارند شناخته شده و بدان نگریسته شده است. استانداردهای درمانی انجمن دیابت آمریکا و گزاره های علمی و تحقیقاتی این انجمن برای خوانندگان علاقمند می تواند بسی مفید باشد.

جایگاه علمی این تحقیقات اساس و بنیانی برای توصیه های درمانی عملی فراهم می کند. کمیته حرفه ای انجمن (ppc) مطالعات و تحقیقات وسیعی را به اجراء می گذارد و هر ساله بر اساس کیفیت شواهد و قراین جدید استانداردهای درمانی را بروز می کند.

منبع: انجمن دیابت آمریکا، استانداردهای درمان پزشکی در دیابت، 2017.

DIABETES CARE 2017, 40, PP 34-36 (AMERICAN DIABETES ASSOCIATION)
منبع ترجمه: امین جمشیدی –http://diabethome.com

کپی از مقاله ترجمه شده با ذکر منبع ترجمه مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.