خانه دیابت ایران|Diabethome.com

 اطلاعیه سمينار (وبينار) جلوه‌هايی از زندگی با ديابت

0 1,827

 اطلاعیه سمينار (وبينار) جلوه‌هايی از زندگی با ديابت

29 بهمن ماه 1400

طبق امار های موجود، جمعيت سالمندان کشور از 10 درصد كل جمعيت فراتر رفته است و اين رقم در سال 1430 از مرز 1/26 درصد(بیست وشش و یک درصد) عبور خواهد كرد. به عبارت ديگر در سال 1430 يك چهارم جمعيت كشور سالمند خواهند شد.

بديهي است كه عدم برنامه ريزي بهنگام براي اين محدوده سني، ما را با هجوم “هزينه هاي هنگفت” درماني رو به رو خواهد ساخت.

در جهان بيش از 17 درصد افراد بين 60تا 69 ساله مبتلا به ديابت هستند. در كشور آلمان22 درصد افراد بين 60 تا 75 ساله و 35 درصد افراد بالاي 75 سال ديابتي هستند. متاسفانه اگر چه در كشور آمار دقيقي از عده سالمندان ديابتي وجود ندارد اما با بررسي آمارهاي موجود در جهان و نيز عوامل تاثيرگذار در بروز ديابت از جمله افزايش سن به سادگي مي توان نتيجه گرفت كه آمار سالمندان ديابتي در ايران رو به افزايش است.

ديابت يك بيماري سيستميك مزمن است.سالمندان مبتلا به ديابت علاوه بر مشكلات خاص سالمندي با مشكلات ناشي از ديابت نيز درگيرند.حال اگر سالمند ديابتي كنترل مطلوب ديابت نيز نداشته و دچار عوارض ديررس ديابت(نروپاتي و نفروپاتي و رتينوپاتي ديابت،عوارض قلبي و عروقي ، مشكلات پا و…)شده باشد شاهد تحميل هزينه هاي فراواني به بودجه ملي بهداشت خواهيم بود.

ما بر اين باوريم كه سالمندان به عنوان پشتوانه هاي معرفتي جوامع نيازمند توجه و حمايت بيشتري هستند لذا انجمن ديابت ايران در روز 29 بهمن ماه 1400 از ساعت 17 الي 19 بعد از ظهر چهاردهمین سمينار    ( وبینار) جلوه هايي از زندگي با ديابت را با شعار: “چنين كنند سالمندان ديابتي”در صفحه اینستاگرام انجمن دیابت ایران به صورت پخش زنده برگزار خواهد نمود.

در اين وبينار متخصصان در مورد سالمندي و دیابت و نيز بحث روز يعني پديده كرونا سخنراني خواهند نمود.

لینک: https://www.instagram.com/iraniandiabetessociety/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.