خانه دیابت ایران|Diabethome.com

زندگی با دیابت

0 1,717

زندگی با دیابت

در بیشتر موارد، دیابت نوعی بیماری درازمدت و به اندازه ی طول عمر انسان است، بنابراین لازم است یاد بگیریم در زندگی روزانه چگونه در مراقبت های دیابتی تشریک مساعی کنیم. دیابت بر بسیاری از جنبه های زندگی روزانه تان از کارکردن تا رانندگی، از رفتن به تعطیلات تا مقربت جنسی تاثیر می گذارد. در تمام این موارد مطلع بودن و برنامه ریزی قبلی به شما کمک خواهد کرد تا از بروز مشکلات پیش گیری و آن ها را به خوبی حل کنید.

مراقبت از خودتان در حالتی که دیابت دارید عبارت است از : مراقبت روزانه از پاها و مراقبت بیشتر از دیابت تان در زمانی که بیمار هستید. رفتن به بیمارستان ممکن است به این مفهوم باشد که به تغییر مدیریت دیابت تان نیاز دارید.

اگر زنی مبتلا به دیابت هستید، بعضی اوقات نیاز به مراقبت ویژه در مورد اندازه گیری سطح قندخون و سازگاری معالجه تان با نتایج دارید. لقاح و بارداری اوقاتی هستند که به کنترل دقیق دیابت تان احتیاج دارید. دیابت بارداری(دیابتی که در دوران بارداری رخ می دهد) نیز به درمان دقیق احتیاج دارد.

زندگی با دیابت عبارت است از تماس منظم با پزشک مربوطه تا بتواند کمک و پشتیبانی لازم را بکند. پیش از وقوع بهتر است که برنامه ریزی قبلی کنید تا بتوانید بیش ترین مراقبت را از سلامتی و تندرستی خود به عمل آورید.

  • زندگی روزانه

برای مواظبت از دیابت تان هر روز باید بخواهید و یاد بگیرید که چگونه انگیزه ی خود را برای مراقبت از سلامتی خود حفظ کنید. دیابت ممکن است بر کارتان، رانندگی و مسافرت تاثیر بگذارد و باید بدانید که چگونگی سازگاری با وضعیت های گوناگون باعث خواهد شد که دیابت کم تر بتواند شما را محدود کند. دیابت بر نزدیکان تان ، روابط شما و جنبه های ویژه بهداشت و بارداری زنان نیز موثر است.

  • با انگیزه باقی ماندن

دیابت با بیماری کوتاه مدت فرق می کند. در بیماری کوتاه مدت، مثلا به یک سری آنتی بیوتیک، بستری کوتاه مدت در بیمارستان یا حتی عمل جراحی احتیاج دارید. در چنین شرایطی، انتظار دارید که بیماری خود را معالجه کنید و به سلامتی کامل برگردید، که این عوامل به شما کمک می کند تا انگیزه ی لازم برای آن چه را که برای به دست آوردن سلامتی خود دارید انجام دهید.

وقتی دیابت دارید، به جز دیابت حاملگی، یعنی این بیماری را برای تمام عمر دارید. هرگونه مراقبت یا درمانی که دریافت می کنید نه فقط برای معالجه شما است بلکه برای پیش گیری از مشکلات کوتاه مدت، مثل نشانه های ناراحت کننده ی هیپرگلیسمی و عوارض دراز مدت دیابت که طی سال های طولانی بروز می کنند، می باشد. با اینکه می توانید کارهای زیادی برای حفاظت از خودتان در مقابل عوارض دیابت انجام دهید، ولی تضمینی وجود ندارد که در مرحله ای از زندگی تان مشکلی پیش نیاید. به بیان دیگر، مراقبت روزانه از خودتان نیازمند انگیزه ی زیادی است. احساس نا امیدی و دلسردی درباره ی میزان تلاشی که به کار می بندید کاملا عادی است. گسترش استراتژی های چیره شدن بر مشکلات دیابت، می تواند در درمان این بیماری چراغ راه شما باشد.

  • کار

تعداد کمی کار وجود دارد که در صورت ابتلا به دیابت شما نمی توانید آن ها را انجام دهید. اگر دیابت تان را با سالم خوردن و ورزش کردن مدیریت می کنید، نباید محدودیتی روی نوع کاری که انجام می دهید داشته باشید.

اگر دیابت تان را با قرص ها و تزریق انسولین مدیریت می کنید، فقط چند تا کار هستند که مجاز به انجام آن نیستید. با حفظ کنترل مناسب دیابت تان می توانید مطمئن باشید که محیط کار بر عملکردتان تاثیر ندارد.

  • استخدام برای مشاغل

اگر برای دیابت تان انسولین مصرف می کنید، نمی توانید به نیروی پلیس، نیروهای مسلح یا آتش نشانی یا در نیروهای خلبان هواپیمای تجاری استخدام شوید. علاوه بر آن مجاز به استخدام در مشاغلی که باید آن سوی دریاها کار کرد، مثل کشتی های باربری و مسافربری یا به عنوان راننده و خدمه ی قطارهای مسافربری یا به عنوان راننده و خدمه ی قطارهای مسافربری نیستید. اگر انسولین مصرف می کنید معمولا قادر نیستید کامیون های باری بزرگ یا اتوبوس های مسافربری را هدایت کنید، هرچند در این موارد استثنائی نیز وجود دارد.

بیشتر این محدودیت ها به شرطی اعمال می شوند که برای دیابت تان از قرص استفاده کنید، هرچند ممکن است قادر به رانندگی قطار، کامیون های باربری و اتوبوس های مسافربری باشید.

  • تعطیلات و مسافرت ها

وقتی از خانه دور می شوید و به تعطیلات می روید ویا به دلایل تجاری به مسافرت می روید، یک محیط با برنامه ی متفاوت احتمالا بر مدیریت دیابت شما اثر می گذارد. پیش از آن که به مسافرت یا تعطیلات بروید چندکار عملی است که باید پیش از رفتن رعایت کنید. مسافرت طولانی ، تغییرات دما و غذاها، نوشیدنی ها یا فعالیت های مختلف همگی می توانند بر قند خون تان تاثیر بگذارند. هرچه بهتر بتوانید از پیش برنامه ریزی کنید و همه ی مشکلات و مسائل باالقوه را دخالت دهید، مسافرت شما لذت بخش تر و موفق تر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.